A

Friday, March 4, 2011

BELALANG ke PELESIT ?

Assalamualaikum dan hye everyone..!!

Pagi td aku beli sarapan kat foodcourt umah aku tu, selalu aku beli kat makcik kedai no.9 tu..
masa tengah tunggu dia serve customer lain, mata aku pu melilau la tgok sana sini..heheeh
pastukan...OMG! aku ternmpak ada seekor belalang yg saiz dia agak besar gak la..kaler coklat. tp belalang tu da mati la. aku ternampak kat meja tmpt msak roti canai kedai sebelah makcik tu. Dan belalang tu dihalakan ke arah kedai makcik yg aku beli sarapan tuh. Apakahh motif jiran kedai makcik tu..? urrmmm muskil... pastu aku tye la makcik tu apa benda alah nye. makcik tu pun xtau sama ada itu belalang biasa or pelesit. dan makcik tu gtau aku.. ada lagi 2 kedai yg ada binatang tu jugak.. tp megikut firasat aku, mesti benda x elok tu kan.kan. kalo x buat apa nak bela belalang yg da mati.

Actually makcik tu da lama x niaga, sbb ada org xnak dia niaga. kire ada org buat dia laa..
apa la manusia ni.. sesama Islam pun jatuhkan. pasal bisnes n x puas hati, macam² org leh buat sekarang ni.

kepada makcik kedai no.9, i tetap suke nasi n lauk u... i akan setia jadi pelanggan setia u (walaupun i da lama x beli kat u) haha. Kesian makcik tu..

Ni ler gambar dia..









sarapan yg aku beli kat mak cik tu .. :p

No comments: