A

Wednesday, March 30, 2011

tolong org yang mintak tolong - tp aku ada rasa terkilan ckit

Entry ni aku nak citer pasal kejadian malam tadi..

Time : 8.15 pm mcm tu la
Lokasi : Luar pagar Food Court Gaint Batu Caves

Waktu tu aku dah duk dalam kete.. siap2 nak blah. Tetibe datang kelibat seorang pemuda cina yang sedang berjalan kaki menghampiri kereta aku.. cina tu siap pakai helmet lagi. aku pun turun kan cermin kereta. Rupanya dia nak mintak tolong..nak mintak duit RM7 nak isi minyak motor. Motor dia ada kat petronas sebelah Gaint kot (rasa aku lah). Dia cakap dia dari PJS seksyen berapa ntah.. nak ke mana pun aku tak dengar sangat apa dia cakap tadi. Yang aku dengar dompet dia ilang or jatuh or kene ragut... (lagi sekali aku x berapa dengar atau kata lain, aku x berapa clear apa dia cakap kan) ngeeee.. yang aku pasti dia nak mintak tolong nak isi minyak motor dia..Keadaan dia masa tu macam orang baru lepas berlari. maybe dia penat tolak motor kot.. aku pun xnak tanya banyak, kesian lak kat org tu kalau aku tanya banyak2. aku boleh kategorikan org tu berada di dalam keadaan kecemasan. Aku paham macam mana rasa bila dompet kita tak ada dengan kita, nak2 bila kita tengah terdesak. macam orang cina tadi kan..Jadi aku pun bagi la dia RM7 macam yang dia mintak tadi. Lepas aku bagi dia duit tu dia tanya aku mana balai polis yang terdekat, lepas aku da gtau direction.. dia pun blah sambil ucapkan terima kasih...Kesian aku tengok keadaan dia. Jalan pun dah tak betul, nampak sangat dia penat..jauh sangat berjalan kaki kot.

Kenapa aku Terkilan..?

Aku terkilan sebab aku bagi dia RM7 jeeeeee... actly kalau boleh aku nak bagi lebih sikit la kat dia..RM10 ke... tapi keadaan aku masa tu pun tak mengizinkan aku berbuat demikian. Terkilan lah rasa sampai nak tidur pun asyik teringat kejadian tadi je. Harap2 cina tadi tu dah selamat sampai rumah.

Aku masih lagi terkilan niieeee... sebab belum dapat gaji lagi ni..... uuwaaaaa..Boossss, nak $$$$ !!  @_@

2 comments:

Mrs. Mizan said...

bagus tu,.. xpe yg penting ikhlas meen..

Unknown said...

saya budak baik kan kak? haha!
hati jadi tenang bila buat baik kat org.. ngee